söndag 16 november 2008

Lillebror ba ba baaaa bli inte som jag när du blir stor



Jag har goda nyheter! Jag har nog lyckats skjuta upp min förkylning ett par veckor. AAAAAH det är så bra. Jag vet inte hur jag gjorde det. Jag hatar min dator också men det är en annan historia.
Jag har pluggat på svenskan lite men jag är inte helt hundra på vad vi ska kunna? Någon som har bra koll? Allt känns lite random och flummigt.

Jag har lekt arkitekt idag. Jag gjorde klart mallarna till mitt pepparkaksslott och det blev mycket bra. Jag är nöjd, trots att jag missade en centimeter på verandans tak. Men det går lätt att fixa till.

Jag och Madde har bokat biljetterna till Ubsola. Jajamen, och helgen som kommer blir en mysig halv-weekend i Storstaden. Och förhoppningsvis kommer jag att veta vad jag ska bli när jag blir stor efter Saco-mässan på fredag. Jag hoppas på en uppenbarelse, eller något...

Nu ska jag och mor baka lussebullar. Gött. Och kom inte med nåt "det är för tidigt", för i det här hushållet är det aldrig för tidigt för lussebullar. Och hör sen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu säger jag så här:
Bra att förkylningen är bort.
Jag är lika lost på svenskan som du.
Får vi se en bild på ditt mästerverk? För oss som fortfarande letar inspiration för att kunna sätta igång och göra en ritning.
Jag tror inte på uppenbarelser, men det är ju tur att nån gör det.
Vilka var det som skrek i högan sky i veckan när jag lite försiktigt nämnde att jag kanske skulle baka lussebullar?

Det var bara det jag hade att säga.
Och det att ordverifieringen till denna kommentar är syssapa som jag med lite fantasi kan få till något annat. Over and out

Anonym sa...

Det är för tidigt...