söndag 23 november 2008

я очень рада

Oj vilken superhelg jag har haft! Torsdag var det Uppsala som gjordes av mig och Madde. Dock var det enda vi gjorde att gå om kring i affärer och sitta på Uppsala resecentrum, eftersom att vår kära kontaktperson inte gick att kontakta. Jobbigt läge eftersom att det gällde vårt PA och eftersom att hela vårat tredje och sista skolår hänger på PA. Men det löser sig säkert, eller hur Madde?
Senare när vi kom fram till hufvudstaden så hade vi mys med Fantastic Four i lägenheten och åt Ben&Jerry's. Det är aldrig fel med god glass liksom.

På fredagen tog vi pendeln ut i förorten, närmare bestämt Älvsjö, för att gå på mässa. Det var mycket mycket otchen med fölk och fä. Och en massa utbildningar som jag inte vill gå. Men annars var det kul. Man fick godis, broschyrer, snygga påsar(btw jag tog en halmstad-påse till dej Anna Maja!!), pennor osv. Men vi tröttnade vid ett och var tillbaka inne i stan vid klockan två eller något. Alla åkte hem till sig utom jag och Tobbe som gick och fikade på Söder. Det var mycket mysigt och vi löste alla våra problem, som man brukar göra när man sitter på cafe i två och en halv timma.
Sedan skulle visst Tobbe hem till sin roommate för att "se på Idol" *host*. Ja, ja. Ingen gick på att han hade tittat på tv hela kvällen...
Vi andra cooliga människor (dvs Cissi, Madde, Ava och moi) gick ut på klubb/bar/danshak i Gamla Stan. Först hittade vi inte, och det var lite jobbigt eftersom det var typ 20 minusgrader och snö. Brrrr! Men tillslut kom vi in i värmen och framemot småtimmarna var det väldigt varmt och skönt kan jag lova. Speciellt eftersom att jag hade långkalsonger på mig, men det är en annan historia.
Vi hade iallafall väldans kuligt på det här stället som kallas för "Huset". Vi slog klackarna i taket hela natten och jag kom inte i säng förrens fyra. När jag låg i min säng och tittade ut genom fönstret så tänkte jag "Det är så här det ska vara." och somnade. Jag vaknade halv åtta vilket blir mindre än fyra timmars sömn efter ett ca tre timmars långt danspass. Jag kände mig ganska sliten. Plus att jag hade separationsångest, comme toujours.

Men tur är väl ändå att man har Siri och Tova. Det var Lady's Night hos Wärbo igår och det var väldans mysigt. Vi kom på att vi vill åka till Paris i vår. Det skulle vara perfekt. För det är ju i februari/mars/april som man är lagom trött på skolan/Falun/Floda/Sverige/livet. Om det blir av så blir det kul med dessa två kullor kan jag löva!

Nu blir det pepparkaksbak ska jag säga er.
[Ja otchen rada]

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad snäll du är Linnea :) Nu blir jag glad.
Ni verkar ju ha haft kul, och Tobbe speciellt ;) haha För titta på idol är ju väldigt kul menar jag

Anonym sa...

Åhh va du verkar ha haft trevligt :)

Anonym sa...

Jo den är bra:)

jag vill också åka till Paris!!

Anonym sa...

det lär bli huset för min del snart med g:son, är sugen på liten juckandes killar och housemusik. vi drar den 8 december oki oki? ;)