lördag 30 augusti 2008

When I get to Warwick Avenue meet me by the entrance of the tube

Jag har vart ute i skogen och hajkat idag. Och njutit. Jag gillar skogen. Verkligen, gillar skogen. Vi plockade blåbär och gick en hel del. Vi plockade så himla mycket att det räckte till en paj. Tänka sig. Sedan har jag insett att jag är en ganska dålig kantarell-spottare. Jag gick och stirrade ner i marken men missade ändå en hel koloni med svampar. Sedan hittade jag någon orange, svampliknande sak på marken och frågade mamma "Det här är väl ingen kantarell?" samtidigt som jag måttade en dödsspark med ena foten. Mamma kastade sig framför mig samtidigt som hon skrek "NEEEEEJ!" för att skydda kantarellen från min stövel. Ok, det gick kanske inte rikigt till så, men nästan. Jag är iallafall en väldigt dålig friluftsmänniska när det kommer till sådana där saker. Jag ska nog bara hålla mig till bärplockning och att gå rakt upp-och-ner på en stig. Det är lagom avancerat.
Gud va skönt att jag inte jobbar imorgon. Jag ska sova så länge jag bara kan(typ tills jag vaknar klockan åtta av att jag är jättejättejättekissnödig och tillslut bara måste gå på toa och efter det kan jag inte somna om igen) och äta en långlång frukost.

Nu ska jag gå in i mig själv och spela lite gitarr. Jag kan bara spela gitarr bra när jag är inne i mig själv och ingen annan hör.

3 kommentarer:

Anonym sa...

svar: om det är pinsammt!

Trevlig skogdag du verkar haft :)

Anonym sa...

DUFFY!<3 BÄSTA PÅ LÄNGE:)

Anonym sa...

du kan spela gitarr när jag lyssnar också!