söndag 17 augusti 2008

Sommarens sista sång

Ja, så var det bara två dagar kvar på sommarlovet. Det känns lite klyschigt och aningens upprepande att säga det men; Gud, vad fort den gick! Men nu ser jag faktiskt fram emot hösten. Det blir mysigt. Höst-mys inte höst-mörker! Sedan kommer ju julen också. Aaah, det känns som en bra hösttermin. Jag har ett lagom slappt schema i år igen så jag kommer definitivt att överleva det sista året.
När jag ser tillbaka på sommaren, kan jag knappt komma på att jag har gjort något speciellt. Det känns som att jag bara har jobbat mest. Men jag har ju gjort en hel del. Serverat på bröllop(det var helt klart den roligaste kvällen på hela sommaren), hälsat på farmor och farfar och alla kussar, varit på båthusfest i Siljansnäs, hajkat i fäboden, firat midsommar, badat, umgåtts med Tova, ätit glass, solat, varit på Hagenfesten och lyssnat på experimentiell jazz, ridit och klappat på hästarna, fyllt 18 år, funderat på livet, gjort många framtidsplaner osv osv. Jag har åstadkommit en hel del ser jag nu. Dessutom har jag tjänat fett med pengar!! Så jag är mer än nöjd. Tack Sommaren 08, det har varit skitkul och jätteunderbart!

Nu ska jag dammsuga nedervåningen och åka och jobba lite till. Jag har väl en underbar(naaat) stängning framför mig men det känns helt ok, med tanke på att jag har kul sällskap. Nämnde jag förresten att jag får stanna kvar på Konsum och jobba helger/kvällar om jag vill? Och att jag flyttar till Falun imorgon. Med Olle. Jag har packat ner mitt liv i en svart rullväska. Så imorgon är det Hej då, Dala-Floda, för ett tag iallafall. Jag kommer ju hem till helgen igen. Men ändå. Inget slår den där friheten som landet ändå erbjuder. Här kan jag snöra på mig skorna och sticka ut och springa när jag vill, vart jag vill. Jag kan ta cyklen till hästarna och klappa dom när jag vill. Det är ju inte riktigt samma sak i Falun...Men men. Nu måste jag dammsuga innan jag sticker!
Madde, Ava, Anna Maja och alla, vi ses snart! Hösten 08 börjar på tisdag!!

1 kommentar:

Anonym sa...

lycka till med första skoldagen! :)