tisdag 5 augusti 2008

För det är Linneas födelsedag, hurra, hurra, hurra!!!

Hurra, hurra för mig! 18 år, och jag känner mig inte ett dugg äldre. Det gör jag i och för sig aldrig. En mysig dag, trots regnet som hänger i luften, med födelsedagsfika. Det känns som en extremt lyckad födelsedag faktiskt. Jag hade ingen aning om vad jag ville ha i present. Jag kunde verkligen inte komma på något vettigt att önska mig. "Så säger kvinnan som har allt", sa Siri. Snarare kvinnan som inte vill ha allt. Mitt liv är inte på något sätt fulländat. Visst finns det saker jag vill ha, men när det kommer till kritan så brukar det ändå kännas som att jag klarar mig bättre utan. Jag tror inte att saker gör mig lyckligare i det långa loppet. Visst, jag går just nu ett lyckorus orsakat av den fina sjalen jag fick i födelsedagspresent. Och jag kan känna mig bekymmersfri när jag fyndat på Monki. Men som sagt, någon långvarig inre frid tror jag inte att ett par snygga skor ger mig. Tyvärr. Jag känner verkligen att jag inte önskar mig något speciellt. Vilken tur då att mina föräldrar vet precis vad mitt undermedvetna vill ha. En finfin laptop att ha nu när livet börjar på riktigt. Jag ser den lite som en fin investering och en present som jag verkligen kommer att använda varje dag. Precis som gitarren jag fick förra året. Med en gitarr och en dator klarar man sig långt! Jag gör det iallafall. Nu måste jag bestämma vad jag vill ha för födelsedagsmiddag ikväll. That will keep me busy for the rest of the day. Hoppas att alla mina vänner har det bra där dom är ute i Sverige, på en båt, i The States, på Rivieran. Jag börjar längta tills jag ser er igen, och det är inte långt kvar, kära vänner. Sedan har vi bara ett år kvar...jag kan inte påminna om det nog många gånger!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Linnea :D inga pengar på mobben så jag grattar här istället :p

Anonym sa...

Grattis Linnea, en dag i efterskott jag vet.. jag är hemsk! Men jag tänkte på dig, fast jag inte tog mig till telefonen.. till på köpet så låg den urladdad hela dagen.. det är ju semester.. men jag ska göra upp för det tusenfalt när vi kalasar! :D:D
Grattis igen :D:D You rock ;)