torsdag 14 augusti 2008

Sweet!

Hela min dag kan bara beskrivas på ett sätt. Slöseri med tid och livet. Jag har spenderat hela dagen framför TV:n, sett den ena amerikanska sitcomen efter den andra. Och det värsta av allt är ju att jag inte orkar bry mig. Jag skulle kunna gjort så mycket mer med den här dagen. Men sedan så har det regnat oavbrutet och det är ju ändå slutet av sommaren. Snart är det slut på min korta ledighet, tillbaka till arbetet imorgon. Och innan man vet ordet av har skolan dragit igång med plugg, läxor, prov, uppsatser osv osv. Så man vet ju aldrig när man får chansen att slösa bort en hel dag i sitt liv på cheesy amerikanska serier igen. Det gäller ju att ta till vara på tillfällena. Så på ett sätt kan man ju faktiskt säga att jag har "seized the moment". Fångat dagen, carpe diem. Hmm, plötsligt känns allt bättre. Mitt dåliga samvete bara försvann. Börjar inte 'Family Guy' snart...?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sånna dagar är obligatoriska! Faktiskt!

Anonym sa...

aaw, vad sot du ar!:)