lördag 23 augusti 2008

Is it cold out in space, Bowie?

Jag måste erkänna: jag gillar att gå i skolan. Första veckan har vi inte gjort så överdrivet mycket, men desto roligare blir nästa vecka när vi kör i gång med religion och psykologi. Och äntligen har vårat gnuggande av geniknölarna gett resultat, Madde och jag har tänkt ut en über-bra ämne till PA. Så just nu i dagsläget är jag PEPP.
Och igår fick jag äntligen träffa Ava igen! Gulleungen hade köpt världens finaste födelsedagspresent, "Elvis, Aloha from Hawaii". Den berömda, omtalade konserten. Kult. Historisk. Nästan lika kult som hans Comeback Special '68. Ava, hon vet hon.
Det känns som att jag har spenderat på dessa tre dagar mer tid och pengar på fika på stan än vad jag gjorde under de månader jag bodde I Falun förra året, jag antar att vi har provat varenda café i hela stan. Mysigt har det varit iallafall.

Något mindre mysigt; det är officiellt nu, Linneas årliga höstsnuva är här. Jag hade ont i halsen igår och idag är det tjock och igenslemmat känns det som. Om jag inte har räknat helt fel så borde snoret komma imorgon och då borde jag känna mig rätt så självmordsbenägen på måndag. Om det nu är så att snuvan bestämmer sig för att explodera ut i en fullfjädrad förkyldning dvs. Ett litet hopp om att det kanske ger sig och går tillbaka finns ändå. Jobba ska jag iallafall göra ikväll. Och imorgon. Men sedan, no more. Inte fredagkvällar. Söndagar, inga problem. Men inga fler fredagkvällar.

Det grämer mig så att jag missade Flight of the Conchords igår. Vad skulle jag ta mig till utan SVTs repriser och Youtube?
Jag kan inte leva utan Bret och Jemaine.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAR SAKNAT DIN BLOGG LINNEA!! Du får en alltid o skratta o le:) TACK GUMMAN! <3
Spana in min blogg när du har tid, har laddat upp lite bilder från resan:)

Anonym sa...

folk tycker att jag är omogen när jag får sådana starka känslor till kändisar, skådespelare, tv-roller osv. men du linnea är den enda som förstår mig och det tackar jag för!