torsdag 7 augusti 2008

Je lui chuchote en secret.

Det här året är jag inte rädd för att bli klassens nörd. Som jag var förra året. För det här året är vi fem nördar. Och jag älskar dessa fyra andra nördar så himla mycket. Därför är jag inte rädd. Bara glad. Jag längtar. Jag ser framemot Engelska C lektionerna. Vilka knep vi ska använda oss av för att ta oss igenom dom buntar av papper med övesättningar vi kommer att få. Jag ser framemot Religion A, för att studera Tobbes utspel när vi kommer till kristendomen. Mest eftersom att han anser att alla religioner är av ondo. Jag ser framemot Filosofi A, för att se om det är så tråkigt som alla säger. Jag ser framemot Ryska, språknörden inom mig börjar vakna till liv vid tanken på ett helt nytt alfabet. Jag ser framemot att slippa gympan, jag ska njuta varje dag av att slippa kånka tunga gympakläder. Jag ser framemot att slippa matten helt och hållet, aldrig mer i mitt liv en enda andragradsekvation, geometrisk formel, funktion, kvadreringsregel.
Jag är sannerligen en lycklig människa. Och snart flyttar jag till Falun igen. Till min lägenhet. Och alla som vill får komma och hälsa på.
Snart träffas vi igen, kära nördar. <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

matte c för min del, självvalt :) jag längtar med till skolan, not PAS DU TOUT!

Anonym sa...

Jag längtar jag med, otroligt mycket! Och nördar är vi helt klart! Underbara nördar<3 men jag kommer sakna matten lite grann faktiskt.. :/ När flyttar du hit då?

Anonym sa...

svar: det var bra för jag fick världens ångest när jag kom på att det var den sjätte och jag hade missat din stora dag!