måndag 11 augusti 2008

In the blue TV screen light

Beyond retro. Det är ungefär modellen på den übersnygga, blåa, 60-tals fåtölj som jag fyndat idag på second-hand. 160 pix, och den var snygg så att man bara dreglar när man ser den. Hel och ren är den med, jag ska bara hitta något fint tyg som jag kan byta ut på sittdynan, sedan är den fulländad. Min fina, fina fåtölj. Självklart kommer den att stå i min lya. Där kan ni, kära gäster, få komma och beundra den, sitta i den, klämma och känna alla vardagar mellan 15.00-16.15. Resten av tiden tänker jag spendera i den. Med en mysig pläd, en riktigt god bok och en rykande varm kopp kaffe. Mmm, nu kan höstmörkret komma för jag är räddad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Linnea! Det där lät så härligt att jag blir superavundsjuk på dig och din egna lya. Kan inte jag få första provsittningen (av dina kära gäster) i den ngn gång i veckan? Please? (A)