torsdag 1 oktober 2009

Det skulle ju va dans dans dans

Hej alla glada!
Jag sitter i skrivande stund på resecentrum i Borlänge och väntar på bussen. Denna platsen är lite som en smältdegel, alla sorters människor möts här. Alla, från alkisar till Östermalmskärringar. Underbart. Det är inte lika underbart att spendera tid här efter mörkrets inbrott dock, då är det mest obehagligt. Men så här mitt på ljusa dagen kan det vara intressant. Tack gode Gud för mobilt bredband, säger jag bara. Även om det är lite segare än mitt andra, så är det i alla fall en uppkoppling.
Gårdagen då? Jo, den var mycket mysig. Vi sprang runt bland alla affärer och shoppade lite, sedan fikade på Waynes, som är lite av vårt stammishak nu. Vet inte varför, det bara blev så. Efter att vi ätit en massa sen lunch, så sprang vi runt lite till och sedan splittrades gänget och alla gick hem till sitt. Typ. Jag och Madde gick hem till henne och åt middag och rev ut alla kläder i hennes garderob. Det var kul.
När vi bestämt oss för vad vi skulle ha på oss, gick vi hem till Tova som hade städat i sin lägenhet. Vi förfestade på facebook och lyssnade på Proclaimers. Hur nördiga kan man bli? Inte så mycket värre än så tror jag.
Efter ett tag, när vi klätt upp oss mer och sminkat oss, fixat håret osv, så skulle vi ta lite fina bilder. Mest eftersom att Anna Maja ville se våra fina outfits. Visst ställer vi upp på det! Vår posering inför kameran slutade dock i en riktig smäll. Alla tre ramlade ner i en hög på golvet och Tova dunkade sitt huvud i min panna. Och allt detta skedde medan vi var helt, totalt spiknyktra. Hur lyckas man?
Lite dunka-dunka i huvudet och sedan var festen i gång. Vi drog iväg till Etage där vi dansade bort hela natten. En lyckad kväll må jag säga, och imorgon kör vi en repris!
Puss

Inga kommentarer: