fredag 9 oktober 2009

Nail varnish Arkansas

Fredagfredagfredag. Jag har målat naglarna. Gissa kulören! Svart. Svårt, jag vet. Kladdigt och jobbigt, eftersom det syns så bra om man klantar till det och målar utanför. Men så snyggt när det väl är på och tillfixat och klart. Jag ska mysa loss med Olle idag, tv-spelsmarathon kanske? Eller Ocean's twelve? Moffa marabouchoklad och dricka cola?

Jag får inte plats med alla mina böcker på mitt nattduksbord.

Idag ska jag bli medlem i CUF. Känns som att hitta hem, jag kanske blir statsminister ändå en dag. Eller filosof. Jag har inte bestämt mig än. Ordet filosofi betyder för övrigt "kärlek till visdom" och en filosof är alltså en "älskare av visdom". Så fruktansvärt vackert. Det vore det perfekta sättet att leva sitt liv på, bara sträva efter att uppnå visdom.
Sokrates sa: "Klokast är den som vet vad han inte vet."

Inga kommentarer: