fredag 16 oktober 2009

It was the summer of '09

Hej hopp nu åker jag till Falun igen. Denna gången för att dinera med Karin.

Utekvällen i Falun bjöd på en hel del. Dramatik, framför allt. Ett och annat hångel, såklart det obligatoriska med Tova. Vi dansade tills fötterna blödde och trippade sedan hem strax efter två genom Falu stad. När vi kom hem till Tova så ville Prytzen bestämt ha micropoppade popcorn. Så klockan halv tre plingade vi igång micron och hela sängen blev full med popcornskal. Mysigt. Sedan slocknade alla.

Kvällens citat: "Ni fnittrar ju som katolska skolflickor!"
Siri Wärbo, trött och full ca klockan 03.00


Jag och Siri hade lodis-dag, kommande dag och låg och såg på film i våra slacker-outfits. Vi såg Bagdad Café som var helt underbar, och åt clementiner. MOFFA. Jag kan inte sluta äta clementiner. Förjävla goda.
Efter att Siri sovit sig igenom mer än halva filmen så bestämde vi oss för att göra en samlingsskiva från sommaren 09. Det blev två stycken helt underbara partyskivor fyllda med låtar som kom att spela stor roll för oss under sommaren 09. Det finns med klassiker som "Inatt är jag din", då minns vi Davids skönsång och inlevelse i Smedjan. Fler favoriter är "The Joker", "Vart ska vi sova inatt" och "The Underpant Song" som alla tar oss tillbaka till Hagenfesten.
Vi har även "Karatefylla" som åtminstone betyder mycket för mig och Siri, ehe, "Summer of 69" för Tova ÄLSKAR den samt "Brännö serenad", till alla oss heartbroked lovers out there.
Det var sommaren då allt hände.

Troligtvis den bästa nostalgitrippen någonsin.

1 kommentar:

Däjveed sa...

men men men har ni med show me your genitals?