lördag 11 oktober 2008

Nördienördienördie

Idag har har jag varit i Rättvik, eller MaritBergman-land som Siri skulle säga. Jag och mamma har varit på en horse clinic. Nej, det är inget ställe man åker till för att detoxas efter en överdos av horse(heroin), utan ett seminarium om hästar, med hästar. Mycket lärorikt ska jag säga er. Mhmm, känner mig mycket inspirerad. Speciellt till att köpa ett par fina ridstövlar eller västernboots. Och jag har kommit till insikt med mig själv och vem jag är. En jävligt nördig hästtjej. Jag går igenom samma saker som alla andra tjejer gick igenom när de var 10, 11, 12 år. Jag borde ha gått igenom det med, eftersom att jag gick på ridskola i den åldern. Men det var tråkigt att rida runt, runt, runt i ett ridhus på apatiska små russ som kastade av en när de kände för det. Av den anledningen uteblev väl hela häst-hypen antar jag. Så nu sitter jag och drömmer om en hästgård med stort fint stall. Mmmmmmm.
Och imorgon ska jag ut och rida. Och öka på min träningsvärk i rumpa och lår. That's hot...

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh vad mysigt det låter! dddddu, jag träffade aspis igår ;)

Anonym sa...

Här krävs ett litet "LOL"

Anonym sa...

föresten ska Nör dö? jag menar Nördie? Nör-die??????