fredag 3 oktober 2008

Frankie and me we were lovers

AAAAH!!!
Finally Friday! Skönare än skönast. Med mycket mys, regn och rusk. Det är jobbigt när det är så kallt hela tiden, men desto skönare att vara inne. Känner att jag har lite dåligt samvete över att jag inte hann träffa Siri. Jag är nog lite tidsoptimist. Men på söndag, då jävlar Surigumpa! Då har du nog skaffat dej en hel del saftiga detaljer, blink, blink.
Jag har fått tillbaka min läslust som varit, tja, död, får man väl nästan lov att säga, i flera år tack vare alla finfina recensioner som man tvingats skriva om varenda bok man läst under hela mellan-och högstadiet.
Men nu har den kommit tillbaka, och det glädjer mig. Jag har läst och läst och läst så nu är jag en bra bit in i "Tusen strålande solar" och redan ikväll ska jag börja med "Jerusalem" hade jag tänkt mig. Vi får se. Jag gillar böcker!!
På tal om böcker så hittade jag ingen fin skrivbok till mig själv. Får nog leta vidare tills jag hittar den rätta. Man måste ha en fin en, och rätt känsla.

Jag har varit så trött och gått på högvarv denna vecka så att jag typ har minnesluckor. Jag kan tyvärr inte komma ihåg allt jag gjort. Jag kan inte förmå min hjärna att tänka längre än en dag bakåt i tiden. Den orkar inte. Jag vill bara sova. Det skrämmer mig lite faktiskt, men jag ska börja äta vitaminer så får vi se om jag blir piggare. Men jag tror att nästa vecka blir lugnare, inte så mycket PA annat än loggbok, bara ett prov och Selma Lagerlöf på torsdag. Och fredag=LEDIGT.
Nej nu ska jag åka ner till stallet och natta de mina.
Puss, puss!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den här veckan har varit hemsk! Känner av minnerluckorna jag med.

Vi får gå på skrivboksjakt nån dag då, och så bio på torsdag kanske? :D

Anonym sa...

Vad ska du med skrivbok till ? :)

Anonym sa...

nejnej h inte dåligt samvete för sjutton kulla!! <3