lördag 27 september 2008

When autumn leaves starts to fall



Wiie! Vad kul jag har haft idag! Först gick jag upp tidigt för att baka äppelpaj. Eller ja, tidigt och tidigt...halv nio var ju faktiskt klockan. Men iallafall. Bakade gjorde jag. Sedan tog jag på mig kläder och cyklade till stationen för att möta Ava, Madde och Anna Maja, som kom med tåget. Jag var lite rädd att dom skulle missa Floa. Så jag vände på stoppskylten för säkerhetsskull.
Men som tur var hade dom plingat på stopp, och tåget stannade. Sedan tog vi cyklarna och gav oss av hemåt. Det var lite jobbigt att skjutsa med en cykel som har ett krokigt hjul. Märkte jag. Väl hemma satte vi igång med att laga lite mat. Efter en snabb rundtur såklart. Det gick snabbt eftersom vårt hus är så pluttigt.
Vi lagade tonfiskpasta med currysting. Yummy! Och till efterrätt, äppelpaj med vanlijvisp. Kan det bli bättre?
Efter den pangmåltiden så fick vi lov att ligga på soffan i en hög och vara övermätta ett tag. Pjew. Det är jobbigt att äta.
När maten sjunkit något cyklade vi ner till hästarna. Skönt väder var det ju ute och solen tittade fram bakom molnen. Hästarna var inte så sociala som dom brukar. Det var ju deras mat-tid just när vi kom. Gräset var mycket intressantare än oss. Hmm jaja, bättre lycka nästa gång kanske vi får säga. En liten klapp fick vi iallafall.
Sedan var det racerfart hem samtidigt som tjejerna fick en miniguidning genom byn. Över hängbron, förbi Lisa, passerade Kulturcaféet, över träbron, upp i Holsåker, förbi Siri och mormor och sen hem.
Vi tar resten av byn nästa gång. Då kanske vi till och med åker ända bort till David. Dom undrade var han bodde, men det var så långt bort att cykla. Varför ska man bo så långt bort? Alldeles efter Davids hus slutar den asfalterade vägen. Liksom.
Väl hemma fick tjejerna sitta i ca fem minuter innan vi fick lov att cykla till stationen igen. Ja, ingen lång vistelse här inte. Men nästa gång!

Finaste myspys dagen i höstvädret och med alla gula och röda löv. Dala-Floda var verkligen fint idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om det var fint!^^ Jag är kär i Dala-Floda och kommer mer än gärna tillbaka! :D

Anonym sa...

I'll be back! Tack för en underbar dag! Måste göras om!!!! :D