lördag 20 september 2008

Hej Konsument!

Den här listan är det första jag läser i DN Påstan, så nu snodde jag den. Busigt va?

Bästa promenad: Genom Holsåker när det är höst och alla löven är röda och gula.
Favoritgata: Fjällgatan. Och Glades Gattu såklart.
Favoritdrink: Nej, usch.
Äter lyxmiddag på: Sturegatan 43B.
Bästa mikromaten: Har ingen mikro.
Bästa kaffet: Skäms för att säga, men Mc Donald's.
Bästa baren: Jag går inte på bar.
Senaste Stockholmsupptäckt: Stockholm är tråkigt utan Suri Tvärbo.
Senaste teaterföreställning: "Timmarna med rita".
Senaste utställning: Måste vart "Flofölk" eller "Min dröm om hemslöjd".
En bra gå bort-present: Pärlplatta.
Favoritlyxartikel: En rikigt bra mascara.
Läser just nu: "The Bell Jar", Sylvia Plath.
Favoritråvara: Vitkål och morot. Och kantareller.
Favoritfärg: Just nu är det nog lila och indigo.
Favoritmärke: Bitmärke.
Favoritskor: Mina gumistövlar.
Dricksprocent: Haha, dricks...
Modeförebild: Skulle inte tro det.
Mest överskattade affär: Sturegallerian.
Det dyraste jag har köpt: Det var säkert nån mobiltelefon eller nåt.
Favoritprodukt på Systemet: Jag är 18.
Favoritprodukt på Apoteket: LYPSYL.
Bästa fyllekäket: Blir inte full ergo äter inte fyllekäk.
Lyssnar på: Musik
Bästa förfestmusiken: Retropop från 60-talet.
Senast gnolade: "Time after time" med Eva Cassidy när jag stod i duschen.
Senast köpta skivan: Oj, vad längesen jag köpte en skiva. Kanske "These streets" med Paolo Nutini.
Mitt sämsta köp någonsin: Allt för många köp uppfyller alla kriterier för "Sämsta köp någonsin".
Senaste impulsköp: En kofta.
Senaste fyndet: En mobiltelefon och en burk soltorkade tomater på Hemköp.
Senaste secondhandfyndet: En fåtölj som är blå.
Användbar pryl: Självdistansen.
Mode jag aldrig vill se igen: Foppatofflor och magtröjor från 90-talet.
Värsta huvudbonaden: Fågelbajs.
Bästa huvudbonaden: En fin frisyr.
Favoritaccessoar: Mina glasögon gillar jag.
Bil: Nej du, jag föredrar cykel.
Återvinner: Skämt.
Håller på: Alla utom Färjestad.
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Tänker på konstiga saker.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kulig lista! :) Får jag sno?

Anonym sa...

"Senaste Stockholmsupptäckt: Stockholm är tråkigt utan Suri Tvärbo." ooooh I LIKE IT!

haha anna maja är en trevlig tjej, själv skiter jag fan i att fråga om jag får sno listan, I'll do it anyway!

Anonym sa...

har du kul på jobbet btw????????? ;)