fredag 19 september 2008

Det här är mitt blogginlägg nummer 100.

Oook. Vet inte om ni har märkt det men det sitter en feting bild på moi en bit ovanför här. Ganska svår att missa. Den är ju enorm! Och jag vet ej hur man tar bort den. Jag kommer inte ihåg hur jag gjorde för att få dit den. Jag tänkte bara snygga till min layout lite, alla andra har ju så himla snyggt med bilder osv osv. Baah. Jag ska låta bli sånt där i fortsättningen. Men just nu orkar jag inte sitta och slita mig i håret för jag är trött. Jag ska gå och lägga mig snart, ska upp tidigt imorgon. Helt frivilligt, eftersom vi ska till stallet. När det gäller pånnisarna är det alltid frivilligt. Toujours.

Jag har pluggat mycket idag. Jag överträffade mina egna förväntningar. Jag känner mig själv så pass bra att jag vet att min självdisciplin är obefintlig. Men jag fick en hel del gjort. Jag skrev deux pages dans le cahier francais! Det ni. Det trodde jag inte att jag skulle klara av, men det var PDP. Jag bara skrev och skrev och skrev om allt möjligt, en francais!
Efter att ha sett BB Brunes "Perdus cette nuit" blev jag helt jättesugen på att åka till Frankrike. Jag kommer att åka dit efter studenten. Jag villvillvill. Jag skaskaska. Siri, följer du med mig då? Får jag bo hos dig?

Jag hittade en fin text på ryska. Den är med i "Après Moi" med Regina Spektor.

Февраль. Достать чернил и плакать!
Писать о феврале навзрыд,
Пока грохочущая слякоть
Весною чёрною горит.


Tänk. Jag kan läsa vad det står. Jag kan inte förstå, men jag kan läsa det. Är inte ryska ett vackert språk? Jag tycker att det är finast.

Nu är det dags att säga godnatt. Jag kan knappt hålla ögonen öppna. Jag funderar på en fin slutkläm, och Davids förslag är "Pokemon rules!".
Tack, David. Men nej tack. Nog för att jag är nördig, men inte så där nördig.

God natt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det cool att man förstår de ryska boksäverna!!! jag tycker det är underbart! Och nu gäller det bara att kunna massa ord med!
Pokemon rules tycker jag var bra! Jag tycker om pokemon sången som sagt var ;)

Anonym sa...

jag tycker ändå att du skulle skrivit "coolwhip" XD

Anonym sa...

HAHAHHAHAHA POKEMON RULES I LOVE DÄJVEED!!!! du, videon till perud cette nuit, var det en svartvit med massa ungdomar?? för det är inte den officiella videon, utan det är en video som min franska kusins (min drömkille du vet) kompisar har gjort, dock är inte aymeric med i den, men ÄNDÅ!!!!! alltså jag hoppas att det är den som du har sett, för den ligger överst på listan på youtube tror jag, för den är så himla proffsig och bra!!! (och självklart får du bo hos mig i france, ma porte sera toujours overte pour toi, si la tienne à Londres sera overte pour moi :) )

Anonym sa...

btw bilden på dig är ju skitsnygg, ha var den!! très chic!!!