söndag 15 juni 2008

Today's the day we'll say I do

Hahaha.
Igår (läs lördag) gjorde jag föjande:

Var på bröllop i ca 14 timmar.
Serverade brudgummen vitt vin, utan att spilla!
Serverade förrätt, varmrätt, efterätt, tårta, vickning till drygt 100 pers.
Var kissnödig och höll mig i typ tre timmar, innan jag gav upp.
Blev runt småtimmarna uppgraderad till bartender.
Serverade hemmgjorda drinkar, som vi kallade "Wedding's Special" till redan smålulliga bröllopsgäster.
Lärde mig blanda en fin Gin&Tonic.
Smakade Baileys. Horribelt.
Fick hjälp av Fredrick F bakom baren.
Blev flyttad från baren med Erika, Camilla och Lars ut till dansgolvet av en nu lätt berusad Fredrick som tyckte att vi skulle dansa istället.
Fick grogg av Fredrick.
Shottade med Fredrick.
Buggade och fick en armbåge i ögat. Dålig koordination där.
Dansade till "Värsta schlagern", "Det börjar värka kärlek banne mig" och "Kärleken är evig". Pinsamt nog insåg jag att jag kunde texten till alla låtarna.
Blev inbjuden på kräftfest någonstans.
Blev ihälld både det ena och det andra av Lars.
Avslutade hela kvällen/natten med att discodansa med resterande serveringspersonal och tre gaykillar. Hysteriskt kul.
Hade helt enkelt den roligaste kvällen på länge.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar som om du haft en rolig kväll! :)
Men du, vad hände med Linnea Nykteristen! ;) Haha

Anonym sa...

LINNEA HAR VARIT FUUUUUUULL!!!! LINNEA HAR VARIT FUUUUULL!!!!!!

Anonym sa...

lät som en väldigt rolig kväll! :) Och jag skriver som Anna Maja, vad hände med Linnea nykteristen?? :P

Anonym sa...

LINNEA MED SPRIT???!!!! Oj, nykteristen e borta! :P