torsdag 19 juni 2008

Oh I wish I was in the land of cotton, old times there are not forgotten. Look away, look away, look away, Dixieland

Herre min Gud, inatt drömde jag det mest knäppa drömmen på länge. Jag vet inte var jag ska börja. Ena stunden var jag och sprang i trånga gränder med ett gäng polare. Helt plötsligt skulle det bestämmas vilka av två killar, båda dessa var två ex-pojkvänner, som jag "verkligen älskade", på riktigt så att säga. Ska jag verkligen fortsätta berätta? Jag hör ju själv hur otroligt töntigt allt låter...
Nåväl, jag vet att ni vill veta hur allt slutar.
David var där, som någon sorts samordnare. Han sa åt mig att springa tvärs över gränden och stå där. Det fanns nämligen ett hål mitt i som man kunde ramla ner i, och den pöjk som jag verkligen brydde mig om, skulle jag ropa "Akta!" till.
Kan det bli mer fjantigt än såhär? Japp, det kan det, ni måste ju komma ihåg att det är mig vi pratar om.
Låt mig fylla i lite bakgrundsfakta om dessa två pojkar. Den ena var en lågstadieförälskelse, den andra var en sommarflört.
Nu kommer jag inte ihåg exakt hur det hela gick till, men jag kommer ihåg att jag tänkte för mig själv "Den som är mest lik Elvis tar jag." Plötsligt förvandlades lågstadieförälskelsen till Elvis. Som genom ett trollslag. Råsnygg. Fittkramp, om ni så vill.
Samtidigt ska den andra, sommarflörten, springa genom den fasansfulla gränden. Jag ser honom börja springa, men vänder mig som för att det är någon som ropar på mig.
Det är Tova! Hon sitter på andra sidan vattnet. (Ja, helt plötsligt finns det ett vattendrag där, men det är min dröm som sagt.)
Så mycket brydde jag mig om honom. Jag har ju faktiskt mycket viktigare saker för mig. Jag och Tova ska nämligen manfestera vår nyfunna vänskap genom att rista in en ring i våra armar med en kniv. (Som sagt, ha i åtanke att det är MIN dröm, allt kan hända) Dessutom har jag ju redan valt Elvis-look-a-liken.
Hela drömmscenariot avslutades på en motorväg vid en stad, som verkade befinna sig i festivalyra. det var mörkt och kallt, men Elvis-look-a-liken höll mig varm.

Jag är mottagbar för analysförsök!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Just nu orkar jag inte uppdatera! SOMMARLOV JU!! :P haha
Nej men jag ska försöka uppdatera lite innan jag åker iväg

Anonym sa...

Dom skulle höra av sig om dom behövde hjälp. Tror dock inte att dom kommer höra av sig:(

Anonym sa...

Drömmar ska man inte ens bry sig om att analysera! :P Hur man än gör så kommer man säkert bara fram till att man är komplett galen och färdig får dårhuset iallafall! xD