fredag 6 juni 2008

På landet

En helt fantabulöst UNDERBAR dag!
Idag har jag lekt med flokullan Tova. Och oj vad skoj vi har haft!
Jag och Tova skulle göra en skylt som vi skulle vifta med när Tobbe åkte förbi Floa. "FLOA ROCKS" eller nåt skulle det stå. Men när vi hade gjort en och en halv (fram till FLOA RO) skylt, smsade han och sa att han inte skulle komma! Dålig stil. Och Tova som nästan köpte mer eltejp. Så han ska få lite stryk på måndag tror jag...Dock tänkte vi att vi skulle använda skyltarna på Allsång istället. Smart va?!
Efter detta lilla missöde hälsade jag och Tova på pållarna istället. Mycket mer pålitliga varelser. Sedan hoppsade vi över hästhagen ner till älven och kände på vattnet, och hör och häpna, det var VARMT! Tova blev helt lycklig och nostalgisk och vi bestämde att om det inte var skönt i vattnet i Flosjön så skulle vi åka tillbaka dit.
Som tur var var det ännu varmare i sjön (det hade ju vart FRUKTANSVÄRT jobbigt att cykla hela vägen tillbaka till stallet, con este calor!) så vi plaskade runt där ett tag. Jag hoppade från trean, premiär för i år!
Sedan blev vi hungriga, man blir lätt hungrig när man är blöt konstaterade vi. Då kom vi på att vi skulle ha lite picknick där på stranden. Det blev pizza, melon och fruktsalladsgrejs. Mycket gott. Jag är fortfarande mätt. Vi anropade David (som numer går under namnet Däjveed) och han var också badsugen. Vi tre har varit på stranden hela dagen, vi har i princip BOTT på stranden idag. Men det är så vi gör det här i Floa. När det blir sommar vallfärdar folket från alla delar av byn, ja till och med från Mossel kommer dom, för att få ta del av det sköna vattnet.
Så sitter man här nu då, och ser ut som en kräfta. Jag fick en chocknär jag såg mig själv i spegeln. Kommer att bli så lagom skönt att sova när man bränt sig på benen, axlarna och armarna. Som tur är brukar det gå över i en brunare nyans ett par dagar efter.
Jag och Tova ska nog umgås i morgon också. Den kullan alltså. Synd att inte Gänget får träffa henne på tisdag.
Nej vet ni vad som skulle toppa den här dagen? Ett riktigt mysigt åskväder!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vart lite besviken på att de inte vart nån åska :(

Anonym sa...

haha ja till och med mosselborna kommer, javlar! tomtar