onsdag 18 juni 2008

Det går en flicka i aspelunden, jag har ett gulnat fotografi

Yes, nu har jag gjort två tre-timmars pass på Coop Konsum! Det går som ett rinnande vatten nu. Hela kassagrejen har varit lite knepig att lära sig, för att inte tala om alla nummer på alla varor! Men nu ska det väl funka tills nästa vecka när jag börjar på riktigt. Hoppas. Ikväll ska jag vara med en timme mot slutet, för att vara med när de stänger butiken. Hehe, jag tycker att allt detta är väldigt kul. Men sedan är jag ju en nördig person av naturen också...

Vad ska ni göra på midsommar, kära vänner?
Själv ska man ju hänga med den äldre generationen uppe i fäboden i Ekfänsberget. Hahaha, ska jag berätta om hur det funkar i fäboden? Jo, så här va, det finns ingen el, inget rinnande vatten (man hämtar det från en brunn) och ingen toalett. Bara ett utedass. Då snackar vi långt bort från civilisationen.
Ändå är det ganska trevligt att sitta där och binda blomsterkransar, resa midsommarstången, äta färskpotatis, dricka kaffe, fika och eventuellt dansa lite "Små grodorna". Jag måste erkänna att jag gillar det.

Jag hoppas på ett mirakel vad gäller vädret. Jag vet att på väderkartan är det omöjligt med en sisådär 25°C i skuggan och molnfritt, men det skulle vara väldigt trevligt med ett litet lokalt högtryck just precis över Dala-Floda.

Inga kommentarer: