torsdag 5 juni 2008

Today I bought the paper by myself

Åååh Gud I himmelen vilken värme!
Jag förvandlas ju snart till en pöl där jag sitter.

Idag har vart en slapp dag. det började med att det var EN endaste person på spanskan. Och det var MOI. Så jag fick sitta och läsa och översätta grejer som vi inte har haft förut. SJÄLV med läraren. Men det gick ganska bra.
Sedan var det français för hela bunten, också slappt. Vi tittade på film "Mon meilleur ami", väldigt kul film om en patetisk man som inte har några vänner.
Après ça, lunch. Jag var dock inte hungrig, men åt ändå. Det var ju liksom pannkaka!
Sedan bestämde jag och Tobbe att vi skulle ner på stan ett tag, vi hade ett hål att fylla och skolan tråkar ut en om man vistas där för länge. Vi gjorde väl inget direkt vettigt, mest gick omkring och tittade. Sedan åkte vi upp till skolan för att ha engelska, men det visade sig att alla som inte hade skolkat igår fick åka hem så jag hoppade naturkunskapen och åkte med Tobbe ner på stan igen. Det är det enda vi gör, hänger på stan. Fast den här gången åt vi glass också, mjukglass. Sommarens första för min del, veckans andra för Tobbe.
Efter det stod vi ett tag och hängde vid busshållplatsen utifall att någon speciell som Tobbe har spanat in skulle gå av, men icke. Lite besvina tog vi avsked från varandra och jag satte mig på bussen till Blge.
När vi kom in i Blge var innerstan full av fulla studenter på lastbilsflak med housemusik pumpandes ur högtalarna. Arrgh. Dessa fulla studenter på lastbilsflak får mig att vilja skära mig i handlederna. Jag tänker aldrig bli som dom.
På tåget hem var det varmt och fullt med folk. En riktig pina. Men nu är jag hemma iallfall. Fast inte så länge till, jag ska nämligen till Djurås för att hämta mitt jobbschema och efter det ska jag se på en fotbollsmatch(?!). Inte likt mig, men...
Nej nu svettas jag ihjäl och datorn överhettas snart.

Peace out my darlings
och förresten grattis till Anna Maja som har fått sommarjobb!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har hon fått för något sommarjobb? :D

Anonym sa...

Fast det kanske skiter sig, för det börjar mitt i min Falkenbergsvistelse. :( Har mejlat för att se om det går att lösa..