tisdag 8 september 2009

Somedays aren't yours at all

Åh denna sega dag som såg ut att bli ännu ett meningslöst slöseri med liv, blev så bra och mysig. Mitt i all tristess, när jag surfat genom hela cyberspace två ggr, kollat facebook i tusen timmar, bloggat, lyssnat på all musik jag har, spelat alla låtar jag kan på gitarr, då ringer Siri som en räddande ängel och bjuder hem mig. Så underbart! Kaffe och gött sällskap säger jag icke nej till! Linn kom också förbi, så sjukt jävla kul person att hänga med.
Sms-signalen, som alltid är mitt favorit ljud, plingar till. Det är D, men han kan inte ses för att han ska planera Stavangerresa med polarna. Han är hemskt ledsen över detta. Puss. SUCK, jag står inte ut. TVÅ DYGN utan. ETT DYGN TILL utan. Honom. Nåja Linn och Siri får mig på bättre tankar.

Vi cyklade ner till lekparken och gungade. Det är stället man blir nostalgisk på i Floda. Det blev en hel del "och kommer du ihåg när...!", en hel del minnen och skratt och vi bestämde oss för att ha kvällspicknick på torsdag. Det ser jag mycket framemot.
När temperaturen kryper nedåt, vid åttadraget någon gång, bestämmer vi oss för att sakta gå hemåt. Det skymmer redan klockan sju nu. Hösten är på intågande.
Jag försöker skjutsa Siri på pakethållaren, men vi ger upp och går istället. Vi pratar om allt som hänt senaste tiden, om människor som betett sig omoget, om killar, Floda, allt. Nu är det nästan mörkt, man ser inte så bra om man inte står alldeles under gatlyktorna. En svart gestalt på en cykel någonstans där framme på vägen. Diskussionen om en väninnas ex går het.
Helt plötsligt är den svarta gestalten närmare och bekant på något vis. Oj, det är D.
"Hej", säger han. Samma "hej" som den där försommarkvällen i maj. Så längesen det var.
Han rullar upp bredvid mig. Han ler.
"Hej", kan jag svara nu. Och så lutar han sig fram och kysser mina läppar. Och mina knän blir fyllda med sockerdricka.

Åh denna sega dag som såg ut att bli ännu ett meningslöst slöseri med liv, blev så bra och mysig.
Det räckte med lite kaffe, två härliga tjejer, lite skitsnack, picknickplaner och två minuters kallprat med D och två pussar. Det är allt som krävs för att vända en dålig dag.

Och imorgon ska jag till metropolen Borlänge och träffa Madde!! Så kul det ska bli!

1 kommentar:

Cissi sa...

haha du kan börja skriva en roman baserad på ditt liv! jag skulle vara ditt största fan ;)