lördag 26 september 2009

It ain't me, babe, no, no, no, it ain't me you're looking for, babe

Nej. Tyvärr, måste jag meddela att jag nu har insett vad jag vill ha. Och det är inget som han kan ge mig.
Jag vill ha någon som vågar satsa på ett förhållande, som vågar satsa på mig. Det tycker jag att jag förtjänar.
Det vågar inte han.
Han vågar kasta sig ut för vattenfall, men att kasta sig in i förhållanden är han för feg för.
Och det mest frustrerande av allt är att han tycker om mig och att han saknar mig. Det hade varit så mycket enklare om han bara sa "Nej, Linnea, vet du. Jag är nog inte kär i dig." Eller "Jag har hittat någon annan." Då hade jag kunnat acceptera det. Då är det inte mig han vill ha.

Det fånigaste han sa igår var ändå "Men om jag är i Floda nästa sommar och du är där så kanske...ja, vi får se."
Som om jag tänker sitta och vänta på honom ett helt år. Nej nej nej. Där har du allt fått allt om bakfoten. Det är nu eller aldrig.
Visst kan det vara så att jag kommer tillbaka hit i sommar, och säkert gör han också det. Men räkna inte med att jag är singel, lös och ledig då.
Sorry, men broarna är brända nu. Definitivt.

Hey, imorse vaknade jag upp och kände mig glad igen. Och igår kväll, då var jag inte ens ledsen. Jag var besviken. Arg. Jag trodde inte att han var så feg och dum. Hjärtat väljer blint.
En strålande dag som idag, som idag, som idag. Och det är underbart att leva. Puss på er alla fina människor därute!

3 kommentarer:

Däjveed sa...

Du är så förnuftig :) Starkt av dig!

Anna Maja sa...

There's plenty of fish in the toilet of love! Glöm aldrig det!

svar: JAAA! Hjärtans gärna! Vilken dag kommer du?

Madde sa...

PUSS PÅ DIG VACKRA MÄNNISKA!!!

Vi kan leta boys i sthlm PROMISE!! <3