söndag 21 december 2008

Vi hade i alla fall tur med vädret

Kräks?

Nu har familjen Gustafsson dragit igång julgodistillverkningen! Detta är (tro det eller ej) inte en rödvinsspya, utan ett experiment. Enligt originalreceptet så skulle man smälta marshmallows som man sedan blandar med rostad kokos och hasselnötter och till sist blandas allt med branflakes. Men familjen Gustafsson hade tyvärr glömt att införskaffa sig marshmallows och branflakes så de bytte ut dessa två, ändå ganska så viktiga, ingredienser. Vad ersattes då dessa två ingredienser av? Jo, den uppfinningsrika och innovativa dottern Gustafsson drog sig till minnes ha sett tre påsar juleskum i familjens skafferi, och branflakes? Vem behöver branflakes när man har cornflakes, det är ju nästan samma sak. Sagt och gjort. Reslutatet ser ni på bilden. Det ser högst osmakligt ut. Men jag vill bara tillägga att det smakar godare än vad det ser ut. Vi vet inte riktigt vad vi ska döpa detta bakverk till men mitt förslag "kräkschoklad" (som en fyndig anspelning på kexchoklad) blev mycket uppskattat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha. ni är lustiga. Det ser skitäckligt ut :P

Anonym sa...

Jag vill ha den i min portfoilo :)

Anonym sa...

haha jag dör! va kul