fredag 28 augusti 2009

Take off your shoes, whatever chances you get, especially when they're wet

Hemma igen, och det regnar. Jag kommer inte att träffa D idag. Tråkigt, jag vill vill vill!

Jag undrar över min framtid nu, mer än vad jag har gjort tidigare. Det är så mer påtagligt nu, och mer aktuellt. Vad jag gör nu spelar roll. Jag har ju inte skolan längre. En livlina mindre. En fallskärm mindre.
Och hur gör man om man förälskat sig? Jag har aldrig varit den som ens övervägt att släppa allt och följa pojkvännen i hasorna. Självständig, i min värld fanns bara jag och mig själv. "Dumma, korkade fjortisbrudar kanske, men inte jag!"

Men nu? Nu är det annorlunda. Hur gör man? Jag har ingen aning, och jag hatar det. Jag hatar att inte veta hur det ska bli. Jag är alldeles för van vid rutiner och scheman och listor. Grymma, ostrukturerade förälskelse.

1 kommentar:

Däjveed sa...

Fjortis! Nej då :P Så där är livet, inget är alltid exakt likadant hela tiden tyvärr. Kul att du varit lärare :D