onsdag 22 april 2009

Kom ge mig sommar, kom ge mig liv, kom ge mig kärlek och livsmotiv

Åh finaste dagen på länge! En spontan (aningen planerad) picknick med Gänget vid hängbron. Första gången som Torbjörn var i Floda, och resan inleddes med en besvikelse då han insåg att bussturen skulle ta ca en timme. Alldeles för lång tid att spendera på en buss tyckte han. Men nåja tillslut kom vi fram och vi åt lite, klappade hästarna och väntade på att David skulle komma så att vi kunde cykla ut i Floda på äventyr. När David kom så fick han cykla hem igen och hämta bilen. Tas-tas-taskiiigt! Men bekvämare. Vi cyklade ner till ICA och shoppade loss, den här gången gick det ganska fort att bestämma vad vi skulle ha. Faktiskt.
Sedan åkte vi ut på tur, först till Flosjön(playan som vi säger här i byn), sedan förbi friidrottsplanen och vi hann med en sväng till Mossel. Hahaha! Mossel liksom.
Efter den lilla trevliga sightseeingen så körde vi mot hängbron som vi tvingade Tobbe att gå över. Moahaha!! När vi hade gått över bron tillräckligt många gånger så satte vi oss ner och fikade vid Kärleksstigen som David har gått en gång, själv. Vi åt bullar och kakor och vinkade till folk som åkte förbi. Sedan åkte vi hem till David och såg där asfalten tar slut. Vi tittade på bortklippta scener ur Halflife-filmen och Kärlek och kultur med Simon.
Tillslut fick vi lov att skynda oss hem och åka till stationen. Tobbe blev kär i vändskylten. Han ville flytta till Dala-Floda enkom för den. Han var lyrisk.
Alla fina bilder kommer senare, nu måste jag göra mina läxor. Usch. Jag längtar tills livet börjar.

Jag tror att jag har skrattat nonstop hela dagen idag.

2 kommentarer:

Däjveed sa...

Om du skrattar så mycket nu varför är inte då det här livet? :) Men det var en rolig dag! Allt du skrev var fint!

Anna Maja sa...

Det var en underbar underbar dag! :) Jag älskar Floda!