torsdag 30 april 2009

Inatt skall du somna vid Svartrama damm, där natten och mossan är len

Tjaa, var ska man börja. Det är den sista april för i år och det borde man väl fira. Eller inte. Man kan fira att Anna Maja fyller 19 år i alla fall! Grattis! Vi åt "lunch" efter skolan nere på stan, det var mest en drickyoghurt och bröd men ändå. Det var fint väder och jag skulle fika med Karin på Kopparhatten, mysplejset numero uno i Falun, á mon avis. Jag hade nationellt prov i franska idag, muntligt, och det gick ganska bra faktiskt. Det är därför som jag bryter så mycket på franska idag, när jag skriver.
Jag och Karin hade mys på uteserveringen och jag åt morotskaka(KÄRLEK) och drack passionsfruktsjuice. Inget för folk med långa-ord-fobin som jag och Madde och Karin diskuterade.
Efter att vi var mätta så fick vi skynda till min lägenhet för att hämta min äckligt tunga väska, men det hjälpte inte att vi skyndade oss för jag missade min buss i alla fall. SaTAN. Ja, ja... så vi gick till Kvarnparken och satt på en bänk i solen. Det var väldans trevligt. Den där Karin är en väldans trevlig tjej.
Men tillslut fick jag lov att åka hem till Floda som jag ju hade lovat min mor och Tova. Det var varmt på bussen så jag blev alldeles trött. Det var en lååång bussresa hem. I Mockfjärd gick det på några fjortisar som skulle till parken och supa skallen i bitar. De hånade den fina neonrosa skylten som uppmanar alla med vett i skallen att hjälpa till att haffa folk som langar sprit till minderåriga. Jag tänkte att de var töntiga och förtjänade nästan en riktigt jävlig bakfylla imorgon. Men sen kom jag på att man ska vara snäll. Det är ju faktiskt Valborg. (Som i och för sig, säkert uppfanns som högtid enbart för att folk skulle få ytterligare en anledning till att supa...)

Nu har jag varit och sett på solnedgången över Kvarsjögärdet och det var magiskt. Man vill bara sjunga Du lindar av olvon en midsommarkrans och hänger den om ditt hår och springa barfota på kullarna. Jag tror att jag snart ska gå och lägga mig. Jag hoppas att Anna Maja har en fin födelsedag och att hon och Madde och Cissi har haft en trevlig kväll!

God natt.

2 kommentarer:

annamaja sa...

Det hade vi. :)

Däjveed sa...

Jag hoppas du hade en bra kväll :)