lördag 25 april 2009

En försmak av sommaren

Hey there, you with the stars in your eyes

Jag gick upp sju! Varför?! För att rida ut på en morgontur som inkluderade frukost vid Kvarna. Jag ångrade mig lite när jag låg i sängen att jag hade sagt ja till min kära mor. Men det var värt det, så fint som vädret var/är! Tyvärr kom jag och Bella inte överens, så jag fick lov att bryta mig en kvist som spö. Turligt nog behövde jag inte ens använda det, tydligen räckte blotta åsynen av kvisten för att hon skulle hålla sig i skinnet.
Nu har jag legat ute i solen och läst Pesten tills mina ögon blöder. Den går an när det händer saker, men mellan händelserna mal författaren på och gör oändliga utläggningar som man väl kunnat ta bort. Det gör att läslusten inte infinner sig alltid. Men på måndag ska den vara utläst, så jag lär väl få ligga i en hel del. Ja, ja jag blir brun i alla fall.
Fast nu har jag snart bränt mig. Kanske ska jag vara inne ett tag, men det är ju så fint och man vill ju ta vara på vädret. Typiskt svenskt på något vis.

Jag tror nog att jag läser lite till och lyssnar på mer Allison Krauss & The Union Station, älska dem då!

Inga kommentarer: