torsdag 19 mars 2009

Unchained melody

Tjolahopp, vad längesen man skrev här då! Men nu sitter jag här, i min nya, svartvita tröja med halvfett hår och lyssnar på musik. Och bloggar.
Idag är det vår på riktigt och jag och Gänget fikade. Idag igen. Det enda vi gör är att fika verkar det som. Men jag klagar inte. Jag åt någon banan-bakelse. Den var mycket fin, och framförallt god! Jag är fortfarande mätt. Sen gick vi en sväng på stan, och det skulle vi inte ha gjort för jag slösade bort en massa pengar på grejer. Anna Maja med, vi kom fram till att det var Tobbes fel. Han gillar när pengar spenderas. Han är helt omöjlig.
Igår kände vi oss sådär lagom bohemiska för vi satt på café och pratade i typ 3 timmar. Det skulle kanske varit en uteservering i Paris, med en svart kaffe i handen och en cigg i mungipan om vi skulle varit äkta bohemer. Men vi hade trevligt.
Den här veckan har varit skön och ångestframkallande på samma gång. Skön, därför att jag i princip inte haft några lektioner alls. Jag gillar mitt nya schema starkt! Jag är nästan aldrig i skolan nuförtiden.
Ångestframkallande, för att jag höll tal i måndags och det gick dåligt och jag har ångest ända sedan dess. Så fort jag tänker på det så ryser jag. Brr. Så jag försöker att inte tänka på det. Alltför mycket.

Jag upptäcker varje gång jag slår upp min almanacka på månadsuppslaget att det är überlite dagar kvar till studenten. Herregud! Snart är jag i Frankrike också. Jag har inte tid! Men snart är det sommar och då ska jag bara leva. Jag ska gå på alla festivaler i Floda, lyssna på svårlyssnad jazz, sova i hökammaren ovanpå en stor höbal, spela gitarr sent på kvällarna, ha solglasögon och äta glass med mina kompisar, bada och simma och sola, läsa böcker på stranden, tänka på mitt liv och framtid, gå barfota på solvarm asfalt, rida i skogen och galoppera över en äng, fira midsommar och plocka sju sorters blommor, få myggbett, bli solbrun och blond och få fler fräknar. Ja, som ni ser så har jag ju knappt tid att jobba.

Nu måste jag nog sluta skriva. Snart kommer David och Lisa och vi ska leka lite. Solen skiner fortfarande! Åh våren är här nu, vad jag blir lycklig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ååååh nu längtar jag ju efter sommaren ÄNNU meer!! maah ge mig sommar!! :D

Anonym sa...

Gud va allt låter himmelskt :)