söndag 8 mars 2009

Jag står på Götgatan, det verkar alltid blåsa här, vid Skatteskrapan känns det som om hela himlen håller på att falla ner

Stockholm i mitt hjärta. Jag vill ha mysig frukostfika på café String, billig, snygg, bekväm shoppingMonki, lulla runt på kvällen på Söders höjder, ta en promenad till Mosebacke, promenera vidare till Fjällgatan och se på utsikten, tunnelbaneåkning till city, springa runt på Drottninggatan bara för att man ska, fika minst 3 ggr per dag, gå runt och vara bohemiskSkånegatan, äta Ben&Jerry's i lägenheten med vännerna, för-pepp inför utgång med 60-talsradiokanalen, gå ut och dansa hela natten, dra vidare till nästa ställe bara för att man kan, komma hem sent, somna med sminket kvar, vakna lagom sent, ta en frukostfika på ett annat café och sitta där i timmar och titta på folk, läsa tidningen, träffa människor, ta en båt till Djurgården och ha picknick, njuta av livet och inte tänka på skolan. Någon mer än jag som vill?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet att jag vill!

Anonym sa...

måste man handla på monki? kan man få handla nått annat om man är kille :)

Anonym sa...

ååh de låter ju toppentoppen! :D

Anonym sa...

DU ÄR DÅLIG!!!