söndag 1 mars 2009

Sista dagen på lovet spenderas i lättjans tecken med noll läxor gjorda!

Jahapp, så var det sista dagen på detta underbara sportlov. Och inga läxor har blivit gjorda. Som det ska vara antar jag. Jag har haft det bästa sportlovet någonsin, tror jag. Så jag ångrar inte att jag prioriterade bort skolan ett tag. Dessutom tar jag ansvar för de val jag gjort (existentialism). Så slipper jag få ångest. Eller, ångest kommer jag att få i vilket fall.

Jag har byggt stall, så snart flyttar vi hem hästapållarna till Holsåker!!! Jag längtar. Jag har verkligen levt det här lovet. Jag har galopperat i skogen, i snön. Underbart! Det är livet. Jag har kommit på det nu. Gud, vad jag längtar tills det blir sommarlov, så man kan vara i stallet 24/7 och bara vara ute i skogen och galoppera och bada och rida barbacka. Ojojoj. Men än så länge är det snö och kallt. Fast det är ju mars, så våren är väl på gång. Bullen börjar lossa en massa hår, Bella med. Det brukar vara ett säkert vårtecken. Och i morse sjöng det en liten fågel utanför mitt fönster.

Nu ska jag gå ner till stallet och klappa på min söta lilla påni. Jag är lycklig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också ha en lite ponni att klappa på. Fast jag har iofs en vovve, och det är inte det sämsta heller.

Anonym sa...

Jatack ^^ Det vill jag jättejättegärna!

Anonym sa...

Jag vill ha en egen måne men det får jag inte :( jag längtar också till sommaren :)