onsdag 14 januari 2009

"Those who find ugly meanings in beautiful things are corrupt without being charming."

YES! Nu är det så att jag har klarat mig igenom den fruuuuuktansvärt långa onsdagen och kom typ nyss hem. Det känns bra att ha den bakom sig. Och snart är det helg. SKÖNT. Jag ska sova. Och så lär jag väl plugga ryska och engelska. Men mest vill jag sova.
Jag kom på mig själv med att vara pinsam på bussen hem idag. Jag satt och mimade åt min egen spegelbild i fönstret. Inte bara till musiken, utan också till en låtsaskonversation som jag hade i huvudet. Jag drogs med i min egen fantasi. Ibland tror jag att jag är en smula schizofren.

"...and Philosophy herself became young, and catching the mad music of Pleasure, wearing , one might fancy, her winestained robe and wreath of ivy, danced like a Bacchante over the hills of life..."

Oscar Wilde


Hur kan man skriva så där bra?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha hoppas någon såg dig XD hehe evil

Anonym sa...

jaa Wilde skulle jag gissa på! ;) Hihi.

Anonym sa...

Jag är kär i Wilde. Eller iallafall i hans ord. Jag är kär i ord, det är helt normalt, tro mig.