lördag 17 maj 2008

Vart fan är Ida och varför har hon inte tagit bort snön?!

Fakta: Det är den 17 MAJ
För exakt en vecka sen låg jag ute och SOLADE på gräsmattan
För exakt en vecka sen var gräsmattan GRÖN

Idag är det 2 decimeter SNÖ
Gräsmattan är VIT
Jag är DEPRIMERAD
På julafton var det NOLL snö

Mitt förslag: Sparka Ida. Hon är uppenbarligen alltför inkompetent för att kunna fixa lite sommar här.
Inga små fåglar som flyger, inget vatten som hoppar och far i bäcken, inga smultron åt barna.
Bara tonvis med snö, mulet, grått, tråkigt, fult, dåligt, kallt, vinterväder mitt i maj.
Sparka Ida.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte för att jag vill vara petig eller nått men Ida kommer i juni..
Men nog undrar jag vad som händer med våra årstider

Anonym sa...

jobbigt att vara i sverige

Anonym sa...

Ja sparka Ida!!