lördag 10 maj 2008

I forgot all about the picnic!

Ber så hemskt mycket om ursäkt, alla närvarande. Jag har inte ens nämnt picknicken i onsdags!

Det började med att någon ringde på porttelefonen och väste " I seeeee yooouuuuu!" varpå jag tror att det är David och säger väldigt självsäkert "Men moget David". Därefter bryter hysteriska skrattsalvor ut i luren, en kvinnoröst hörs i bakgrunden. Förvirrad försöker jag tänka efter om David sagt att han skulle ta med sig någon till picknicken, men förgäves. Då går det upp för mig att det måste vara Tobbe och den fnittrande rösten i bakgrunden Madde. De två blir insläppta och kommer upp till lägenheten. Efter att jag packat ner det sista sticker vi ner till ICA där David och Anna Maja otåligt stått och väntat.
Väl inne kan vi inte komma överens om vad vi ska äta. Anna Maja kan inte hitta rostbiffen. Inte vågar hon fråga personalen heller, det får Cissi göra. Det visar sig att den ligger under en massa annan skinka och Anna Maja blir glad.
Äntligen, ca 40 min senare, är vi på väg. Vi styr kosan mot Kvarnparken. Vädret är vackert, solen skiner.
Tobbes kommentar "När du sa det där lät du precis som en estetare!" till David, var dagens roligaste.
Vi gungade lite efter maten , sedan klättrade alla upp i tornet och blev fotade av Madde. Mycket fina bilder, speciellt på David och Tobbe.
Sedan kom alla dom som var Lost-nördar på att klockan var jättemycket, och måste gå hem. Suck. Tråkigt. Men iallafall, vi vandrade så sakteliga hemåt genom staden. När vi skämt ut Madde, Tobbe och Cissi genom att stå och stirra in på dom i bussen, gick vi hem till David för att vänta på Anna Majas mamma. David tillhör ju Lost-nördarna och försökte förklara för oss hur allt hängde ihop i reklampauserna. Vi förstod inget. Men det fanns EN snygging med iallfall. Tillslut kom Anna Majas mamma och alla gick hem till sig.
Fast jag fick lov att springa tillbaka till David för jag hade glömt min mobil.

En väldigt lyckad kväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är jag nöjd! :D Haha

Anonym sa...

ja sthlm ägde! :)