fredag 9 maj 2008

The only thing a gambler needs is a suitcase and a trunk.

Så var det fredag igen. Om det är något här i världen som man kan lite på, så är det att det är fredag varje vecka.
I skrivande stund ligger jag ute på gräsmattan i solen och lyssnar på 60-tals musik. Feels good to be alive.
Aaaah nu spelas Stand By Me, kärlek!!! Finns det någon bättre låt än den? Jag tror inte det.
Är det något underhållande/intressant/sevärt på TVn ikväll? Annars går jag och lägger mig klockan nio. Det blev lite sent igår, så jag känner mig lite trött i ögat idag.
Åh, Brown Eyed Girl är ju min favoritlåt för all framtid! (En liten kommentar, bara för att den spelas just nu. Kände bara att jag fick lov att påpeka det, så ni vet.)

Nu känner jag att jag längtar otroligt mycket till tisdag. Då är det nämligen den kungliga hufvudstaden som ska få finfint besök.
Av vem då?
Av filmkunskapsklassen från Lugnet såklart!
Vi ska gå på Charlie Chaplin-utställningen på Kulturhuset och Andy Warhol på Moderna. Skojigt värre, och man slipper sitta med sin apatiska spanskaklass och plågas av deras låga IQ i 50 minuter.

Jag bävar lite inför att vakna imorgon. Jag och Madde var på gymmet och jag är rädd att jag tog i för mycket för mitt eget bästa... Om jag inte skriver något imorgon så beror det på att jag har ont i exakt varenda muskel i hela kroppen.

En underbar kväll kvarstår dock av denna underbara fredag, och jag tänker spendera med att äta godis och pyssla i stallet.

Peace out mina kära läsare, fastän ni är få. Jag älskar varenda en av er.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är en av dina läsare iallafall!
Du glömde nämna picknicken! :O