torsdag 14 maj 2009

I really love your peaches

Jag har varit borta länge känns det som. Det har varit en fullplanerad kalendervecka. Inte med läxor, skola och plugg och sån skit utan kul grejer! Det har blivit allt mer av den varan på senaste tiden, eftersom att skolan ebbar ut så sakteliga.
I måndags var det dryyyyygt med nationella prov i spanska. Men efter det åkte jag med Olle och Eric till City Gross och utforskade deras oändliga sortiment. Man kan säga att vi storhandlade, för att vara ett två-persons-hushåll shoppade vi mycket. Oooh så kul att läsa om Linnea och Olles mathandlande, tänker ni nu. Jag förstår er. Men det var ett litet äventyr, det är en sådan där grej som räknas till "de små sakerna" som Amélie pratar om.
I tisdags var det fika hela eftermiddagen på Cafévi3. Mysigt, jag, Madde och Ava löste alla världsproblemen och hann med jordenruntresor och receptutbyten. Lyckad eftermiddag/kväll skulle jag vilja säga.
Onsdagen var också fullbokad. Direkt efter skolan drog Madde, Tobbe och jag ner på stan för att hitta en liten personlig och fin och galen present till Majsan som hade bjudit oss på försenat födelsedagskalas! Vi hittade ett par gööör-snygga brillor som vi införskaffade snabbast möjligt och sedan drog vi runt på stan och pallade blommor till buketten. Vi gick efter måttot "man tager vad man haver", ett mycket bra måtto som vi gillar skarpt!
Eftersom att vi nu gick efter detta måtto så kunde vi ju inte avvika från det bara för att presentpapper och snöre saknades. Så vi var kreativa (eller störda, som Tobbe så fint uttryckte det) och fixade hela grejen!
Sedan drog vi ut till Hälsingberg och åt kakor, tårta och godis tills det kom ut genom öronen. Vi hann skriva lite studentsånger också, eller ja... en strof i alla fall. Jag känner på mig att vi kommer ha den bästa sången av alla!
På kvällen var det bio som gällde, "Änglar och demoner"! Jag, Olle och Eric stuffade runt lite på stan innan och kollade läget. Det var tråkigt.
Filmen var helt ok, bättre än den första. Men inte lika bra som boken, så klart. Det blir dom ju aldrig.
Och nu är jag helt slut, trött och har ont i huvudet. Jag ska nog lägga mig nu, snart. Om ett tag. Det är så skönt att man är ledig imorgon, jag ska sova till klockan tio! Moahaha.

Hare gött!

3 kommentarer:

Däjveed sa...

Till klockan 10!!! :O Du är en vild människa

A sa...

Väldigt rolig vecka tycker jag! :) Världsproblemen blev ju inte helt lösta, men vi försökte iaf ;)

Jag tänkte sova till 11 idag, men vaknade av att solen lyste in i rummet redan vid halv nio. Så tidigt är jag aldrig uppe när jag är ledig! Jag börjar bli vuxen :O:O haha

siri sa...

låter kanoners kulla! jag hoppas att vi leker i helgen, annars blir jag arg! PÖSS