söndag 3 maj 2009

I just don't wanna be bothered with nobody, unless I'm bothered with you



Jag borde verkligen verkligen verkligen packa. Men jag hatar att packa nästan lika mycket som jag hatar att packa upp så det lär bli panikpackning imorgon bitti som vanligt. Fast somliga har ju sovmorgon, och det är trevligt. Dessutom behöver jag knappt ha med mig något alls till Falun eftersom att jag ska hem igen på onsdag. Aaah, helt plötsligt blev allt lättare. Just nu är livet undebart. Fint väder och noll läxor(tror jag i alla fall, kan hända att jag har förträngt allihop), det är livet på en pinne det!
Idag har jag nästan gjort lite trädgårdsarbete. (KORS I TAKET!)
Det var inte så allvarligt, jag stod mest och tittade på när mamma grävde och fixade i landen. Jag har bestämt mig för att jag ska lära mig det här med blommor och växter och sånt. Jag måste lära mig, för mina framtida barns skull. Tänk om de skulle komma hem en dag och vill plantera tomater och så kan jag inget om det! Katastrof. Eller tänk sen, när jag har ett litet sommartorp i Södermanland! Då är det ju ett måste med en trädgård och grönsaksland. Vilken lyx att bara kunna gå ut i trädgården och hämta kryddor till middagen, bär till efterrätten och grönsaker till salladen. Jag har insett hela grejen med trädgårdsarbete känner jag. Därför måste jag bli bra på det där med planteringsjord, gödsel och gröna fingrar. Jag ska börja med att försöka komma ihåg att vattna mina blommor i fönstret.

1 kommentar:

Däjveed sa...

Bli inte som Hannah bara, hon gör soppa på allt som ser grönt ut... och det är inte så bra