söndag 28 juni 2009

Was a bright, sweet and hot summer day, the day I didn't love you anymore

Ah, vad ska man sitta inne och blogga för när sommaren, eller växthuseffekten, äntligen har kommit hit till Dala-Floda?

Jag har jobbat och slitit och min första vecka som snabbköpskassörska är till ända. Utvärdering: Kul och inte som i Djurås. Ordning och reda på saker och ting, trevlig stämning bland arbetskamrater. Dock lite tråkigt att endast sitta i kassan.

Sedan har det blivit en hel del stekande i solen. Idag har vi firat mammas födelsedag och jag har ätit jordgubbstårta. Jag har också legat på Flodas playa hela dagen och skaffat en finfin bränna. Verkligen BRÄNNA. Jag har bränt mig på rumpegumpen så att det gör ont när jag sitter. Trevligt, men sådant får man räkna med.

Nu blir det jobb, jobb, jobb i tre dagar och sedan ledigt tre. Jag ska på DaFlo förstår ni och det blir party tre nätter på raken. Om ni hemskt gärna vill veta mer om DaFlo så kan ni kolla in på den här finfina hemsidan.

Nu ska jag fortsätta att njuta av de små sakerna. Som varma nätter, gå barfota till tågstationen, gräva ner fötterna i en sandhög, lyssna på Regina Spektors nya vackra Blue Lips, plocka smultron på strå, plinka på gitarren ute på gräsmattan, åka bil med rutan nedhissad, ha sommarklänning, äta glass med plastsked, lukta på hästarna, äta isbitar, dricka o'boy med sugrör, sila vatten mellan händerna, äta jordgubbar med mjölk... Ja, allt sådan där ni vet.

Inga kommentarer: