torsdag 18 juni 2009

Hipp hurra för här kommer Bumbibjörnarna!

Åh, någon mer än jag som undrar om det kanske står fel i almanackan? Egentligen är det oktober.
Jag är så fruktansvärt less på det här vädret, det bara regnar och regnar och regnar. Och imorgon är det midsommar men jag är inte alls peppad. Den kommer att regna bort.

Mysiga dagar har det varit här i Floda, för Madde kom hit och hälsade på. Vi myste till ordentligt med David och Siri, åt chips som vi cyklat ända bort till Wålstedts för att handla, och drack äppeldryck med ciderkaraktär.
Idag åkte Madde hem och jag och mamma drog på biltur med Ingrid. Vi åkte först och tittade på en häst, som mamma vill ha. Han heter Mr Eclipse men kallas för Tomas. Hahahaha. Vem kallar en häst för Tomas?
Det var kallt och regnigt. Vi åkte vidare till Djurås för att gå på Systemet, men det verkade som om varenda människa i hela kommunen också skulle in där för när vi kom så var det kö ända ut och det stod två vakter där som släppte in en människa åt gången. Så vi vände helt om och åkte hem. Vi körde till Wålstedts och fikade på deras Gröna Café och det var mysigt att sitta inne och mumsa rabarberpaj med vispgrädde och se på när det regnade ute.

Efter att vi suttit där ett tag så åkte vi hemåt, en sväng förbi ICA hann vi med också. Jag fick nässpray till mina bihålor som tar livet av mig. Det värker i hela huvudet och in i ögonhålorna. Men när jag kom hem och drog i mig en omgång mentholspray så vart det mycket lättare att andas. Otrivin och Panodil, det är grejer. Nu vet ni vad jag kommer att gå på resten av helgen.









2 kommentarer:

däjveed sa...

Gott med fika, synd med systemet dock. :( Fina bilder!

Cissi sa...

Tomas! haha asg! ::D
när får jag komma ner till Floda då? :O :(