onsdag 4 februari 2009

No day but today

Nu har jag kommit hem till Floda igen, som kompensation för att jag inte kommer hem på fredag. Det är ju UF-mässa på Harry's på lördag klockan 8! Den börjar kl 10 och slutar 15, och jag tycker att alla som kan ska komma dit och se framtidens företagare!!
Men tillbaka till nuet; jag har funderat lite på vad jag ska göra efter studenten. Jag vet att jag inte ska plugga direkt. Kanske bara en fristående kurs på högskolan Dalarna bara för att liksom, innan det blir the real deal så att säga i Uppsala. Men jag har faktiskt seriöst övervägt att ge mig in i politiken här i Gagnef. Jag tror att jag ska gå med i ett ungdomsförbund. Jag tror att det kan vara jättekul att sysselsätta sig med under sabbatsåret, sätta sig in hur allt fungerar och så vidare. Fan, jag tror att det är det jag ska göra.

Något annat som jag håller på med, just i detta nu är att peppa mig själv. Varför? Jo, för att idag är dagen som jag, Linnea Gustafsson, säger upp mig från jobbet på Konsum. Så jävla jobbigt, jag får hjärtklappning och svettningar. Men jag vet att det kommer att kännas bättre efteråt. Det ska ske idag, inte skjuta upp det något mer. Det SKA hända idag!
Usch, jag har haft ångest över det här alldeles för länge. Imorgon kan jag äntligen titulera mig själv arbetssökande, igen. Eller arbetslös, tomato-potato, you know.

Kommande vecka blir en busy sådan, eftersom att på torsdag så kommer fransmännen. Eller ja, det blir väl snarare fransyskorna eftersom att det är NOLL killar som kommer hit. Det är spännande. Vi kommer att hitta på så mycket kul så. Hoppas att snön är kvar bara.
Vår franskalärare tyckte att vi skulle åka skidor för det gjorde de sist då de hade fransmän på besök. Visserligen bröt en av fransoserna benet, men i alla fall...
Visst, Göran. Skidor blir nog bra...

Nej nu ska jag ta tag i mitt liv, ringa lite samtal till Konsum och uppdatera mig på facebook. Jag har ju skaffat mig en sådan nu, och det är ganska najs. Jag fattar inte riktigt hur allt funkar men det kommer väl antar jag.

Peace out!

1 kommentar:

Anonym sa...

YEEEEY!