lördag 14 februari 2009

Oh la la, j'ai mal partout!

Ok, så fransyskorna har invaderat Falun. De kom i torsdags och sedan dess har det vart full rulle. Igår åkte vi pulka i Åsbo och hej vad det gick! Jag har slutligen fått användning för Maddes enda franska fras: Oh la la, j'ai mal partout! Så är det verkligen. Vi var också och såg Benjamin Button igår kväll, den var bra men lång. En del av fransyskorna somnade...Idag var vi ute på rundvandring i Falun. Det var svinigt kallt. Tillslut kom vi till stället vi skulle äta på, men det var nästan värre än kylan för det blev sådär pinsamt tyst. Svenskarna pratade svenska, fransmännen franska. Det var lite jobbigt ett tag. Men tillslut fick vi igång en halvdan konversation, dock inte med min fransyska utan med Karins. Suck. Så jag frågade om hon ville lyssna på lite svensk musik, typ Mando Diao, men hon sa bara nej och blängde på iPoden. Nehej tänkte jag, det här var ju kul. Jag har väl liksom inte tänkt att vi ska bli BFF med varandra men lite mer entusiasm kan man väl vänta sig.
Efter maten så gick vi runt lite på stan för att titta i affärer och då släppte allt. Min franska flöt på, speciellt när jag berättade om hur dåliga Kent är, och Eva skämtade till och med på engelska. Det var väldigt trevligt, jag ville nästan inte ens åka hem.
Men nu är jag hemma och väntar på den stora Alla Hjärtans Dag - middagen som utlovats.





3 kommentarer:

Anonym sa...

Dom ser mysiga ut, och väldigt franska

Anonym sa...

så du berättade för fransmännen hur DÅLIGA kent är???? nej nu jävlar ä det KRIG G:son, DET ÄR KRIG!!!

Anonym sa...

Haha jo det hade du ju kunnat göra! :P