lördag 26 april 2008

And the songbirds keep singing like they know the score.

Lördag, lördag, lördag. Finns inget som går upp mot en lördag. Verkligen inget. Idag har jag verkligen gjort ingenting, nada, rien! Himla skönt (eller skrämmande?) att jag har lärt mig att slappna av totalt utan att få ångest över plugget.

Åhå skojigt värre veckan som kommer. Vissa lyckliga människor är ju lediga alla dagar nästa vecka, utom måndag. ( Jag räknas in bland de lyckliga) Och hur kan man fira sin ledighet bättre än att tillbringa sista april med sina überfabulösa kompisar i Falun? Sedan två dagar senare blir det ju kalas hemma hos Anna Maja också. Som sagt skojigt VÄRRE!

Jag har fallit i kärlek (jag ska ta in det uttrycket i svenskan, om det inte redan finns) med Eva Cassidys Songbird. Alltså jag finner inga ord för hur bra hon är. Oh Mah Gaaawd! Den skivan får verkligen vårkänslorna, nej förresten SOMMARkänslorna att kicka igång. Allt är underbart och fantastiskt och herregud vad livet är härligt!


En sak till bara

I'm feeling no pain baby, it's acceptable losses.

Denna lilla textrad passar förvånande bra in i mitt liv. När jag hittade den blev jag glad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte heller gjort ett skapandes grand idag :) Och det utan dåligt samvete! :O Pretty amazing!

Anonym sa...

Svar: Japp! DEt blev ljus och ljuslyktor och mamma blev glad :D